Christmas time

Hello hello pöple! (Min lite omvridna och försvenskade variant av people). Har ni det bra nu i juletid? Jag känner att julandan äntligen börjar infinna sig, det är nog tack vare snön som äntligen kommit! :D

Sista dagarna i skolan har varit mysiga, och i morgon är sista dagen innan JULLOVET, det betyder att vi bara ska läsa hela förmiddagen i skolan, vilket ska bli ytterst skönt faktiskt. Jag älskar att läsa! Vi slutar lite tidigare i morgon också, 13.30, för att sedan komma tillbaka till skolan 16.00 och ha julavslutningen i skogen som vanligt, sedan få betygen i klassrummen! Väldigt skönt att ha avslutningen på tisdag eftermiddag istället för onsdag morgon. En extra sovmorgon! :D

I dag efter skolan åkte jag och Hanna in till stan och handlade och fikade. Det var jättemysigt! Stockholm på kvällen, med snö och julbelysning och julmarknader- det finns inget mysigare. Christmas mood, yes indeed!

Jag känner mig faktiskt väldigt bra nu också. Ni vet gubben som brukar sitta i trappan vid centralen (brevid mcdonalds) med en tiggarkopp i handen? Jag lade ner en tjugolapp där, och det kändes bra att se hans ansikte lysa upp lite för en sekund eller två medan han sa "tack så mycket!".

Men här är iallafall vad jag fick med mig hem!


//Stickad kort polotröja från H&M- 100 kr// Väldigt mysig faktiskt!


//Finaste byxdressen ever från H&M- 299 kr//


KÄRLEK ♥







Sötaste Hanna! ♥




(L)








Det här är min drog varje gång jag är inne i stan. Kommer inte riktigt i håg vad det heter men det är någon typ av is-cappucino. Dödligt god!

Hanna och jag gick runt på stan och pratade seriös engelska men lite överdrivet, det var jättekul att se folk kolla på en när man gick förbi! Inne på punkt shop fortsatte vi, och receptionisten frågade "Ahaa you speak english, where are you from?" jag sa " Yeah, we're from the UK!". Det var bara lite kul faktiskt, att folk går på det hela tiden! x)

Ciao banana!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0