I should, but I don't wannaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hello hello kära människor, eller " CHA CHA BLOGGEN JAG ÄR FETT HAJP! IDAG CYKLADE JAG TILL SKOLAN OCH ÅKTE LONGBOARD HEM!"

Nej jag cyklade varken till skolan eller åkte longboard hem. Men ni som har sett youtube klippet jag refererarr till förstår nog ;) Det var ett tag sedan jag uppdaterade, yes I know, men som sagt har jag haft annat för mig. Jag väljer att inte prioritera bloggningen liksom. Jag har ju varit VÄLDIGT aktiv under det här året som bloggen funnits, det är bara nu på senaste tiden som jag inte hunnit. Går man i nian så går man i nian liksom :)

Ella och jag var på öppet hus på Tullinge gymnasium i måndags, och jag blev faktiskt glatt överraskad. Det kommer nog förmodligen att vara mitt förstahands-val, och franska skolan kommer förmodligen vara mitt andra. Tullinge har bra lärare och toppklassig utbildning, dessutom är miljön trivsam. Min kära mor är också lärare, och hon rekomenderar verkligen skolan till mig. Dem kan dessutom även erbjuda mig franska, så det behövde jag trots allt inte gå Franska skolan för att få :) Jag ska då gå en ren NA- linje (naturvetenskap), och jag känner mig jätteglad över att mamma faktiskt är en utbildad Matte- och NO lärare (kemi, teknik, fysik och biologi). NA linjen är trots allt den mest slitsamma linjen, och jag är väldigt glad över att jag kan få stöd hemifrån. Men nog om det.

Livet bara flyter på just nu, och jag längtar som in i helskotta till jullovet. Kunna chilla, se på film, spela, hänga med kompisar och bara vara allmänt oproduktiv. That's the way aha aha I like it aha aha. Jag tänkte att det var dags att skriva ett litet logginlägg nu, även fast jag har varit VÄLDIGT dålig på att ta bilder den senaste veckan. Sen så vill jag bara dela med mig lite av "mina ljus i mörkret" just nu. Saker som jag har att se fram emot:

1. Hundmässan i helgen som jag ska gå på med min kära kusin Jessica, Sarah och med Mummo! Ska ta med en systemkamera och ta foto under alla hundshower, alla olika hundar och raser jag kommer klappa i båsen, och så ska jag STORSHOPPA. Yes I said it! Shoppa hundgrejer! GEEK.




2. JULLOVET. Måste jag säga mer? ;)

3. Det nya The Walking Dead avsnittet som kommer ut i februari! Längtaaaaar!



4. Julafton!



5. The hungergames filmen! Kommer ut i början av 2012, och det är dem bästa böckerna jag någonsin läst efter Eragon!



Saker som är mindre kul just nu:

1. Vår engelskalärare gav oss en uppgift till nästa vecka. Vi ska göra tio sidor i grammatikboken. Tack för den.

2. Hemkunskaps uppgiften ska vara klar tills på måndag, och jag har bara jobbat med den två lektioner pga. sjukdom. Tack för den också.

3. Ja, bara läxor!



Ciao banana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0