Officiell nobelpristagare!

Hallå hallååååå määäniiiskor! :D

I dag var en myyyycket kul dag in tha school faktiskt. Lite annorlunda. Vi började med vanliga lektioner och sådär, men sista lektionen hade vi nobelfirandet i klassen, ett kul litet firande som alla nior i Nytorpsskolan har varje år. Alla klär upp sig jättefint och det är bara allmänt mysigt!

Jag hade på mig min fina svarta klänning som jag hade under Sussis bröllop, och under lunchrasten stressade Ella och jag hem till mig för att hinna äta och hämta ett par skor innan vi började igen. Gissa vad? Vi HANN! Det var faktiskt bra jobbat!

Min fina vän Julia agerade fotograf under nobelfirandet, och hon ska eventuellt ladda upp fotona på facebook. Då ska jag visa er bilder därifrån :) Jag håller bara tummarna för att hon lägger upp dem! 

En lite kul grej: i klassen delades det ut fem (?) priser tror jag det var, och jag vann faktiskt priset i litteratur! :D Det var faktiskt kul, och inget jag förväntade mig. Jag är inte så bra på att vinna priser, vet ni. Men det var sjukt kul, och dessutom skulle man hålla ett litet tacktal. Haha, det var skojs!

Emelie A hade dessutom klippt i hop en film från när klassen var på vässarö i 6:an, den var 30 minuter lång, men ärligt talat kändes det som 10! Det var jättekul att kolla på, hur alla har förändrats och hur alla var. Så sjukt söta. Jag vet inte hur många gånger under filmen jag skrek " ÅÅÅh jag DÖÖÖÖR vad söt, liten, knubbig..". Jag ♥ min klass. Cred till dig Empali för en underbar film! N-O-S-T-A-L-G-I.


(man måste älska Micro i bakgrunden)


Utöver diplomet fick jag ett paket med innehållet enb bok (Flicka med pärlörhänge) och en kexchoklad, som David då på hemvägen norpade åt sig som en hungrig Piraya. Men men! :)
Sen så meddelade lärarna också att dem ska läsa upp min novell/berättelse under lektionen i morgon, och det ser jag faktiskt fram emot :D

I dag är det faktiskt inte jag som har hållt i kameran så mycket, och bilderna är få. Men här har ni några få bilder från i dag!


Ella och Elin!


Tania!


Tre muppar!


Var ju bara tvungen att ta foto på EEELIIIIIT under bildlektionen


Hanna och jag vara bara tvugna att fota detta under bildlektionen. Detta är ett av Pablo Picassos "mästerverk"(skiss) som orginellt nog heter "Häst".


Det här var tragiskt nog den bästa bilden jag fick under Nobelfirandet.. :/ Håller tummarna för Julia!


Här har ni kill-ligan ;)

Men trots mitt solskenshumör just nu, är det ändå något som ligger och gnager och gör mig väldigt frustrerad, och i bland glad. Jag skulle egentligen bara vilja skriva av mig och strunta i konsekvenserna, men det går bara inte. Det är en grej, ett faktum, som har förföljt och plågat mig länge. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det. I bland gör det mig jättelycklig, och i bland vill man bara springa all världens väg. Det är säkert ingen som förstår vad jag menar.. Men.. ah jag vet inte. Det är just därför jag är frustrerad, kokande och arg. För JAG INTE VET.

Just nu för ögonblicket, IRL, väntar lite engelskaplugg. Jag ska jobba några sidor i grammatikboken. Fun. Not.

I morgon är det dessutom Lucia i skolan, så det ska bli extremt mysigt!

Ciao banana!





Kommentarer
Postat av: hanibanani

HEST*****

2011-12-13 @ 18:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0