Varje dag så skyfflar jag, ynf!

Angående den skumma rubriken: det är min kära kusin Robin som hela tiden skriver "varje dag så skyfflar jag" istället för att skriva "everyday I'm shufflin'". Och "ynf": fråga mig inte ens vad det betyder. Det är typ som UNTZ UNTZ, OPPA eller WOOP WOOP, fast mycket mer cynisk och ironiskt. Det är min kusin det, skum, rolig, cynisk och ironisk. Haha.

Fast det var inte anledningen jag skrev det här inlägget. Bara för kul tänkte jag skriva lite lätt TIO SAKER SOM GÖR MIG GLAD I VARDAGEN.

Såå..



1. Komplimanger!- Ja vem blir inte glad av det? Det behöver inte vara stora grejer, utan bara "åh vad fin du är i dag" eller "vilket bra arbete!". Fast jag blir faktiskt jätteglad när mina klasskompisar säger typ "alltså Elina du är du positiv hela tiden och en sådan glädjespridare".

2. Att GE komplimanger!- Det är minst lika roligt och givande som att få komplimanger! Att se någons ansikte lysa upp eller kanske till och med rodna lite? ;) Det finns ingen bättre känsla!

3. Kramar!- Kramar i vardagen, av vänner, det finns inget bättre <3

4. När lärarna ger beröm för ett arbete eller liknande!- Känslan av att lyckas med någonting, den är speciell :)

5. Att bli retad!- Misstolka inte det här, det är ju absolut inte kul att bli mobbad! Men de där skämtsamma pikarna, knuffarna och orden som man egentligen skulle ha tagit illa upp av om det inte var ens bästa vänner som sade/gjorde det. Och att kunna låtsas-sura efteråt. Haha, det är det bästa och någonting jag inte skulle kunna klara mig utan <3

6. Att läsa veckobrevet och inse att man har nästan inga läxor alls följande vecka. Då kan man börja göra upp roligare planer!

7. Fredagar! Efter en veckas slit är det dags för helg. Sen så är det alltid så lugn och mysig stämning på fredagar :D

8. När folk frågar om man vill vara!- När ens vänner frågar: "ska vi vara efter skolan", "ska vi fika", "ska vi spela" eller "ska vi se på film". Ja you know, whatever!

9. När folk behöver hjälp!- Med det menar jag inte "HJÄÄÄLP JAG HÅLLER PÅ OCH DÖÖÖ HJÄÄÄLP MIG" utan mer när dem behöver hjälp med en fråga, en läxa eller en uppgift och faktiskt väljer att fråga mig. Det känns verkligen som om man är uppskattad :D

10. Att kunna slappna av efter en hård skoldag och fortsatt plugg hemma. Med en bra bok, en film eller ett grymt spel. Love it! ♥



Det här är btw ett litet kollage jag gjorde härom kvällen :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0