Gilla eller hata?

Nu när det börjar bli sådär lite senare på fredagskvällen och jag ska strax gå och fixa i hop en fruktsallad (man har ju godislöfte...) så tänkte jag slänga in en liten kul grej.
Det kallas gilla eller hata, och NEJ, det är inte som det där töntiga hiss eller diss som de töntiga fjortisbloggarna kör med. Utan det är min egna version à la Elina! ;)

Fem saker jag hatar:

1.
Jag hatar reklam, det är det jobbigaste som finns. Drar ut på sändningstiden och är allmänt tråkigt. Nej, det SUGER.
2. Jag hatar "fortsättning följer". Man kollar på sin ABSOLUTA FAVORIT serie, och så händer något så otroligt skitspännande så man inte orkar vänta en vecka till. Försöker dem plåga oss tittare, eller vill dem vara rentav elaka?
3. Evenemang på Facebook. Ärligt talat, finns det något jobbigare än dem där himla popup evenemangen på sidan av skärmen?! Vill du delta i "Elizabeth Stens födelsedag 12/6-2011?" Jag känner inte någon jäkla Elizabeth Sten! Vad är det för namn egentligen?
4. Människor som upprepar samma sak flera ggr. Okej nu måste det ju inte tvunget vara så att jag hatar personen, men vem som helst tröttnar efter att ha hört historien för femtioelfte gången?!
5.KÄRLEKSKOMEDIER! Finns det något värre?! Jag hatar filmer som går att förutspå från början. Vem orkar lalla omkring och se på en fullkomligt meningslös, förutsägbar, tråkig, onödig, töntig ochtråkig film. Nämnde jag tråkig? Man vet ju ändå att slutet kommer vara lyckligt? TRÅKIGT TRÅKIGT TRÅKIGT. Skräck ftw! Nu råkar det vara så att mina kära vänner diggar sådana här filmer (oturligt nog). Så i bland får man anpassa sig, men jag förstår inte för allt i världen hur man orkar se samma film 1000000000 ggr om... (She's the man) Någon av mina få läsare som känner sig skyldig? ;)

Fem saker jag gillar:

1.
SKRÄCKFILMER. Som ni kanske redan förstått är jag en skräckfilmsfantast. Har säkert sett mycket fler filmer än de flesta i min ålder ;)
2. Ben och Jerry! Den godaste glassen som finns, det är jag nog inte ensam om att tycka. Min räddare nu när jag har godislöfte i ett år :)
3. MVG! Finns det något härligare än att få tillbaka ett arbete som man kämpat med och få det där lilla betyget i hörnet?
4. Komplimanger! Det är jätte underbart att få. Det muntrar upp dig och i bland till och med "make your day". Men det är desto svårare att komma i håg att ge komplimanger själv!
5. Mina vänner! Utan dem kommer man inte långt alls. Tänk att gå till skolan och inte ha någon som väntar på dig där? Att ha någon att dela sina intressen med, det är toppen! Vänner vänner vänner! <3

Men nu allihopa ska jag kolla på Tv och käka fruktsallad med glass! Hörs i mooorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0