Never say never

Tjenixen folks!

Just nu har jag fallit in i en period där jag verkligen gillar och uppskattar att se på självbiografier, eller dokumentärer om man säger så. I går såg jag Beyoncés dokumentär "4", vilket faktiskt är namnet. Men jag såg Även Justin Biebers ”Never say never”. En sak kan jag säga om den: den här filmen förändrade hela min syn på inte bara Justin, utan även artistvärlden överhuvudtaget.

Jag hade ingen aning om att det låg så mycket jobb bakom den positionen han har kommit till just nu. Jag trodde att han bara åkt in på en räkmacka in i kändislivet pågrund av Usher, men så är fallet absolut INTE.
År och månader av arbete låg bakom innan världen överhuvudtaget tog notis om honom. Radiostationer tyckte hans musik var för barnslig, skivbolag sade nej även med Ushers sällskap. Innan Justin ens blev upptäckt av Scooter Braun uppträdde han på gator, i gränder och på sin skola i Kanada. Och se nu? Se hur långt grabben har kommit? Snacka om att bita i det sura äpplet och ha ångest över att man inte var den första som signade honom.

I filmen får man följa Justins väg ända från födseln med gamla videoklipp och fotografier, och se vilken fantastisk naturbegåvning han faktiskt har. Redan som ett ungt barn spelade han gitarr, piano, fiol och trummor med ett fåtal lektioner, ett tidigt bevis på en naturbegåvning. Att få se hur mycket en person faktiskt vill, och sedan få se hur han får sin dröm uppfylld- det var fantastiskt.

Man får följa honom bakom kulisserna och se vilken otroligt rolig, skojsam och omtänksam person han faktiskt är. Man får se hur hängiven en 16 åring kan vara sitt jobb, och hur mycket han uppskattar livet. Det finns såklart tillfällen då han vill vara en "vanlig människa", och man får även se hur Justin försöker tackla berömmelsen och leva ett normalt liv för att inte gå miste om den bästa tiden. Det som slår mig, det är hur otroligt ödmjuk han är mot allt och alla. Då kanske ni säger: "ja men det är ju uppgjort för att vara på film", men då ska ni veta att en stor del av materialet filmades innan Justin ens visste att en film skulle göras. Under vardagliga situationer och händelser. Eller ja, vardagliga situationer för en världsstjärna.

Justin har planer, många av er tror att han bara är en "period" men då ska ni nog tänka om. Han har framtidsplaner, och den här grabben kan fortsätta så länge han vill. Han har åstadkommit saker som ingen annan gjort förut. Fansen, eller Beliebers som han kallar dem, är BEVISAT dem mest hängivna fansen världen någonsin skådat. Och dem är så många att antalet aldrig förut skådats. Fortfarande förblir stjärnan ödmjuk, och ni som fortfarande sitter och tvivlar: ni ska bara veta hur mycket tid han ägnar åt sina fans. Som han trots allt säger hela tiden: "U guys are the reason why i'm here today, thank you for letting me live my dream."
Justins bedrifter är många, men det är inte en enda 16 åring i världens historia som någonsin lyckats sälja slut på biljetterna till MADISON SQUARE GARDEN på 22 MINUTER. Madison square garden är den mest eftertraktade scenen för artister i hela världen och även en av världens största arenor. Artister såsom Michael Jackson, The rolling stones och Lady Gaga har uppträtt där. Det är ett privilegium. Förstå hur det var för Bieber att gå om alla dessa världsstjärnor och sälja alla biljetter på 22 minuter?

Jag tycker det var riktigt roligt att få se Justins familj bakom kulisserna. Justins familj består såklart av mamma, pappa, mormor och morfar (vem han förövrigt står riktigt nära). Men även arbetskollegor och producenter som han kommit riktigt nära. När man ständigt är på turné blir det trots allt som en familj, vilket man verkligen får se under filmen. Hur dem skojar, hur dem retas, hur dem kramas- och ja, hur dem gråter tillsammans.

Men en sak ska ni veta, Justin är ingen "super-human". Han är en vanlig tonåring med vanliga bekymmer och besvär, vanliga ambitioner. Han är verkligen en pojke bakom scenen och på fritiden med sina vänner. Däremot skiljer han sig från mängden: han fick sin högsta dröm uppfylld genom stenhårt arbete.

Jag skulle kunna fortsätta den här recensionen för evigt, men jag måste nog börja avbryta nu. Ni som säger att Justin har playback på varenda av sina konserter och att han får sin röst fixad i varenda sång: tänk om. Han är en fantastisk sångare, vilket BEVISAS i filmen. Ni som säger att han är hjärtlös och egoistisk: han har donerat miljontals kronor till välgörenhet och är just nu med i ett projekt som heter "PencilsOfPromises" där han donerar pengar till en organisation som bygger skolor i U-länder.

Jag är ett fan av honom, men jag tar det inte till den ”hysteriska nivån” som många gör. Jag älskar hans musik, och som person beundrar jag verkligen och ser upp till honom. Han har åstadkommit så mycket och uppmanar alla att leva sin dröm, även fast alla kanske säger emot. Never say never.

Och till alla haters: Någonsin hört Justins låtar? Då kanske ni känner igen den här texten som han sjöng på Madison Square Garden:




Skälen till hat är endast, och ENDAST avundsjuka. Men jag vet att alla fans väger upp alla haters.

 Se filmen Never say never. Den kommer förändra er syn på Justin Drew Bieber för alltid





                                      



#SWAG



Kommentarer
Postat av: Anna

Gud va bra skrivet, jag håller med om vartenda litet ord du skrev!

2011-08-22 @ 10:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0