Idag/igår

Tjoo! Nu är jag hemma igen. Jessica, Jag och pappa var och kollade på en bil till jessica i nykvarn. Jessica provkörde och jag fick väl sitta som en bedömare i förarsätet haha :)

Okej, den där är heeelt gratis, haha!

Min status just nu: proppmätt på McDonalds.


Snart ska jag åka till tomten med pappa och hjälpa till att fixa med båten! JAG KAN INTE vänta på att få åka med den, det känns så lyxigt! Egen säng, toalett, dusch, soldäck, tv, spis, ugn, x-box, ja allt, u name it! :D Är överlycklig!

I går var jag som sagt ute med Mommo på promenad i kohagen med hundarna :) Det var kul att se Tessa springa omkring och leka med Micro efter en tid av sjukdom.

Tessa är farmors hund och Micros bästa vän, och hon har lidit brist på röda blodkroppar. Blodkropparna är dem som för runt syret i kroppen, och avsaknaden har gjort att hon lidit av svår trötthet och ont i leder. Blodkroppsfall innebär att blodkropparna faller sönder och inte byggs upp, vilket klassas med cancer. Men som tur är återhämtar hon nu sig och äter kortison, så allt är på bättringsvägen!

Men i allafall, det var mysigt att umgås med Mommo nu, vi gick en runda i skogen och lät hundarna vara lösa och leka. Min farmor, var som alltid, förberedd och hade packat ner bullar och saft som vi fikade på. Vi satt på en nerfallen björk i solskenet :) Hundarna, som alltid är lika pigga på bus, fick syn på en grupp med ungkalvar och sprang genast dit för att leka jakt. Dem varken bits eller nafsas, dem bara jagar korna och skäller. Ni skulle ha sett synen. Två små hundar jagar en grupp på 10 panikslagna kor! Efter ett tag fick vi in hundarna igen, men då blev kalvarna nyfikna. Så resten av promenaden fick vi sällskap av kor. Jag skojar inte: jag gick med två kor på båda sidorna och höll händerna på deras ryggar! Det är inte något man upplever varje dag! Och hundarna, dem fick lite hämnd av korna genom att bli nafsade i hasorna. Hoppas ni lärde er något nu Micro och Tessa! Efter ha varit ute i skogen med hundarna, och sedan åkt till tullan för att låta dem bada åkte vi hem till Mommo dit båten blivit levererad. Det första jag slogs av var hur stor den var! Där var det ett par ur släkten som höll på att fixa och montera. Sedan blev det såklart mer fika, och jag gick runt i dem gigantiska rabatterna och plockade smultron :)


Micro :)






Tessa :)






Mommo och hundarna :)






Nybakta bullar i naturen, det är alltid godast!








Skrattretande bild ;)


Otroligt söta!














Våra nya vänner blev lite ledsna när vi gick ut ur hagen sedan :/


Här är båten, omonterad :)






Edwin och jag paxade våra bästa platser på båten!


Och det där, det där kommer bli min plats. Längst fram på nosen, i solskenet med vinden i håret!








Smultron på ett grässtrå, det är sommar!


Kapten Lillebror ;)

Kanske bara för att ge er en uppfattning, Båten är 29,9 fot lång (10 meter) och väger 2 ton

Ha det gött denna regniga eftermiddag!














Kommentarer
Postat av: ELLA SÅKLAAAAART

HIHIH fin bild på micro! ;D men gosigt med kossorna <3

2011-06-19 @ 18:44:21
URL: http://ilus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0