Påfreeeestande

Alltså shit. Herregud.

I går såg jag den här filmen:


Vanishing on 7th street. Den var helt obeskrivligt obehaglig, men på ett bra sätt. Det här är utan överdrift den mest skrämmande skräckfilmen jag någonsin sett, och det krävs mycket för att jag ska bli skrämd. Det är inga plötsliga skrämseleffekter någon gång, men spänningen och skräcken hålls kvar genom hela filmen.

Den här filmen, den gestaltar rädslan för mörkret som alla människor har djupt inom sig. Vare sig man vill eller inte, alla har en motvilja och rädsla för mörkret. Detta är just det som händer. All elektricitet försvinner i världen, och dagarna blir allt kortare. En del har lyckats undkomma demonerna som gömmer sig i mörkret, för går du in i mörkret försvinner du och slutar existera. Den här filmen handlar om människans desperata kamp att finnas till, att inte bli slukad av demonerna i mörkret som gör allt för att lura dit folk. Här är ett ständigt uppkommande citat i filmen: "Don't trust any light but the one you hold in your very own hand." Stanna i ljuset.

Det får en att tänka lite, tänk om allt ljus bara skulle försvinna. Vad skulle hända med oss då? Det får en verkligen att inse att ljuset det är opålitligt, men mörkret finns alltid lurande runt hörnet och är alltid lika kompakt.

Daamn jag får rysningar av den här filmen, så bra som den var! Du som är mörkrädd kommer förmodligen få men för livet...

Sen att supersnygge Hayden Christiensen spelar huvudrollen är bara ett stoooor plus! :D Han spelade bland annat Anakin Skywalker/Darth Vader i Star Wars filmerna :)


Epiiiic skådespelare! :D

Betyget blir en definitiv 10 av 10!

Filmen är nästan lite självplågeri eller självtortyr. Man blir på riktigt skrämd av det underliggande budskapet.



Jag tappar andan, Så-awesome.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0