En av det bästa dagarna i mitt liv

Den här dagen har varit helt underbar på flera sätt. Jag hade glömt bort hur underbart och roligt det var att rida, och jag älskar det verkligen! Vi åkte ut till Nykvarn och hade först lite problem med att hitta, men det gick vägen. Hästarna var av den så kallade rasen "Basjkir" och dem var helt underbara!

Dem var 1.60-1.62 i mankhöjd. Jag fick ett jätte trevligt gul-vitt sto, och vi skrittade i rad. Ledaren först, sedan Sofia, sedan Jag, sedan Sarah och sist Jessica :)

Naturen var helt fantastisk runt om, och jag önskar att ritten varit längre än en timme :( Men vi ska börja åka till det stallet en gång i månaden, och då ska jag få rida på min kompis :D

Jag skulle velat trava och galoppera, men om en av oss inte ville så var de det som gällde, eftersom alla gick i led började en trava om den andra gjorde det. Så jag får trava och galoppera nästa gång *LÄNGTAR*! Sofias häst framför pruttade hela tiden, lät som åska och det stank :)

Känslan var helt obeskrivlig, och jag kan inte ens berätta eller klä i ord hur roligt och underbart det var. Jag längtar tills nästa gång!

Bilder från skogsritten:


Här är min fina vän Babbo (hennes namn) :) Hon var jättesnäll under ritten och lyssnade på mina instruktioner även om jag var tvungen att vara lite sträng


Sofias häst (skötaren bakom)


Jag fotade från hästryggen :)


Sarah närmast och Jessica bakom :)



Jag är där framme i röda jackan och svarta hjälmen :) Bild tagen av Jessica :)


Babbo efter ridturen :)


Gården (tagen från hästryggen)


Sarah och Jessica efter ritten


Sofia :)


Efteråt så diade fölet från Babbo, fölet till höger :)


Babbo och Sarah, Jessicas häst bakom :)


Här är fölet. Det är ett ganska så gammalt föl men han diade fortfarande!

I morgon blir det skola, vilket jag har längtat efter :) Men desto mer längtar jag efter att få rida igen, då ska även Mommo komma med! ÅÅH LÄNGTAR :D


Lyckliga hälsningar

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Va mysigt vill också rida! (: <3

2011-03-06 @ 16:43:31
URL: http://ellinorsmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0