Tja tjaa!

Bonjour peuple! Çava? Je suis très fatigue...

Hallå människor därute! Jag orkade inte skriva någonting i går eftersom jag kom hem 22.30 i går från Luleå.

Men här är min dag idag i allafall:

Jag steg upp 05.30 och åt frukost, 06.10 åkte jag till praoen med min farbror Johan och min kusin Robin. Praoen i dag var faktiskt riktigt kul, men utröttande. Jag gillar verkligen min farbror och kusin, dem skämtar, pratar och är bara allmänt roliga.
Dem håller på att renovera och bygga upp "Engelska Förskolan" i stan, vilket innerbar att jag fick bygga väggar, plasta av nya möbler, dammsuga litet och hjälpa till att bära grejer. Jag "undervisade" Robin i franska och lärde honom att säga "jag kan inte prata franska" på franska. Vilket han säkert redan glömt :) Jag fick även veta att han ska köpa nya Paddan 2 i morgon, jag är bättre på karate och franska än honom och Johan, och att Hard Rock café har stängt på morgonen ;)

Nej, men det här var en rolig dag, och i morgon ska jag jobba med pappa någonstans i Södertälje! :)

Nu tänkte jag även berätta lite om Luleå-resan:

Flygresan till Luleeee tog ca en timme (och det ligger ändå vid Haparanda!)
Väl i Luleå möts jag av den minsta flygplatsen jag sett i hela mitt liv, det var helt dött.
Vi åkte och kollade på båten, men den var inte så fräsch som vi trodde. Den var gigantisk och fräsch innuti, men skrovet hade en hel del repor.
Från nosen till baken var båten 11 meter, vilket är väldigt stort! Men just den båten av märket Rinker blir det inte, vi håller just nu på att kolla på en nyare båt av ungefär samma storlek och modell. Någon båt blir det till sommarn i allafall :D Jag älskar havet!

När vi hade kollat färdigt på båten var det 5 timmar kvar tills planet gick, men vi åkte ändå tillbaka till flygplatsen. Vi åt lite god middag pappa och jag, köpte miljoner tidningar och läste. Vi kopplade även i hop Iphone(arna?)
via bluetooth och spelade massor av multiplayer spel :D
På flyget tillbaka fick vi en mamma och hennes typ 17 åriga dotter bakom oss som var ganska flygrädd. Dem hade den grovaste Luleå-dialekten som får att tal att låta helt efterblivet. Dem låter tröga :)
När hon hörde i högtalarna att kaptenen var utlänsk sa hon högt med sin dialekt:

-"Jaaa haan äär seeekert fråaan Alll-Kajjdaa ällär nåogot. Täeenk fall planäät sprääängs i löööften ska vi iiinte ha fallschärmar dåååe?"

Lite rasistiskt sådär (ogillas), men norrlänningar verkar ha lite mer tunnelseende än var folk som bor i söder har.

Men i allafall, här är några få bilder från Luleeee (luleå)


Haha, ganska häääftig tunnelbild :)


Tha båt :)


Liten bit av lilla Luleee-flygplats


Applåder! Ni hade faktiskt ganska god middag :)


Så här slog vi även i hjäl lite tid :)


Kommer inte i håg namnet på dessa?! :O


Ganska häftig bild faktiskt :)

 
:) :D

Det var riktigt mysigt och roligt att flyga i väg med bara pappa, detta vill jag göra om. Fast kanske inte direkt till Lule och titta på båt :)

Ciao! Au revoir!






Kommentarer
Postat av: erica

Sv: Haha nejdå :) På dinsko när jag hade rast :)

10-15 :)hihi duu dååå ? <3

vi träffas i helgen va?! :D

2011-03-24 @ 20:55:41
URL: http://erican.webblogg.se/
Postat av: Ellinor

VA MYSIGT! (: <3

2011-03-24 @ 20:58:02
URL: http://ellinorsmith.blogg.se/
Postat av: ELLA SÅKLAAAAART

HAHA JÄKLAR VILKET INLÄGG :D och dem heter verters <3 eller werters

2011-03-24 @ 21:27:16
URL: http://ilus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0