Torekällberget

Hallå folks :) Kom precis hem från torekällberget med Jessica, Linnea, Edwin, Emilia och Micro. Glömde min telefon hemma, så i dag blir det ingen bildbomb tyvärr :(

Alla djuren verkade vara lite griniga i dag, för alla var väl lite smått elaka förutom fåren! Hästarna och korna gick i väg när man kom för att klappa, getterna gillade i och för sig att bli klappade av oss människor men när Micro stack in nosen för att lukta så försökte ena geten stånga Micro genom staketet! Micro han precis rycka undan, men en planka från staketet gick av!

Sedan gick vi till parkens "jättegris". En stor strävhårig, brun-grå surpuppa med gigantisk mage. Vi läste på informationen och det var en bagge på 250 kg! Han var riktigt stor. När jag stack in handen för att klappa HÖGG han efter den. Det var inte så att han trodde jag hade godis, utan han försökte bita. Sen såg jag på skylten att det stod "Grisen kan bitas".

Sedan gick vi till ett par andra getter, dem var rätt så snälla mot Micro först men sedan bet dem också. När dem bräkte lät det som en Harley Davidson, ärligt talat :)

Sen gick vi till fåren, och där kunde Micro äntligen få lukta och bekanta sig utan att bli biten, stångad eller nafsad på.

Nu så ska jag kolla på mina avsnitt av "shadow of Israphel" på youtube, sedan ska jag åka med pappa och köpa middag! Thai-mat :D
Muuums.

Bilder tagna från google, men det är ändå samma djur som jag såg idag. Hittade på torekällbergets hemsida:


Här är getterna som försökte stånga Micro



Och här är fåren som faktiskt var snälla mot Micro :)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Hannaaa

NUSÅ har jag uppdaterat! Förresten, vilken fin design du har, headern ossssååå! Pusssiiii

2011-03-03 @ 22:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0