Blessed friday...

I dag har jag..... för att sammanfatta det: inte gjort ett enda skit. Eller jo, jag har lyckats avverka två st filmer.

Först såg jag The count of monte cristo, en riktigt bra äventyrsfilm från 2002. Utspelar sig under Napoleons tid i frankrike. Häftig film med coola effekter. Verkligen sevärd! Men bered er på träsmak, tror den ligger på 2 1/2 timme eller någnting: höll inte räkningen så bra...


Awesome film! 7 av 10 stjärnor :)

Sen så såg jag även Cabin fever, som utan att överdriva är en av dem mest värdelösa filmerna jag har sett. En helt överdriven slasher/psykologisk skräck med välgjorda effekter men handlingen var helt VÄRDELÖS. Höll på att somna flera gånger om. Ett par ungdomar hyr ens stuga uppe i skogen, och en sen kväll kommer en svårt skadad man in i lägret och är hotfull. Det visar sig att han har ett dödligt virus och nu börjar kampen för överlevnad.

Händelserna var extremt utdragna och tröga, och det var så HIMLA förutsägbar. Dessutom var slutet dåligt. Osammanhängande. Nej, titta inte på den! 1 av 10 stjärnor!


Utan att överdriva en av dem sämsta filmerna jag har sett!

Hörde även att Emma har lyckats göra illa sitt finger, så jag skänker en tanke åt dig min vän! ♥

När jag inte har kollat på film så har jag suttit vid datorn i dag och nördat Bluexephos avsnitt av "Shadow of israphel" på youtube. Även kollat på en playtrough av spelet "The witcher 2". Verkar vara ett grymt välgjort spel. Kollade även lite på Portals 2, och det ska man nog införskaffa. Speciellt multiplayer verkar kul :)

I morgon har jag inget speciellt planerat, men min huvudvärk har avtagit och förkylningen och ont i halsen kan man leva med. Eller jo, jag ska skriva på min Engelska bokrecension i morgon, men efter det så är jag fri :) Och på söndag ska jag på thaa premiär av Pirates of the caribbean 4: on stranger tides! Älskar dem filmerna, och det ska såklart bli kul att se Johnny Depp i rollen som Captain Jack Sparrow, men det ska även bli intressant att se Pénelope Cruz i rollen som Angelika, Sparrows nya kompanjon! :)

Iallafall, här är lite bilder från i går:


Haha, är jag normal som stannar på vägen till skolan för mig själv för att fota? :P




HEJ ELLINOR :D

sUrPuPpA ;)
Fin surpuppa!



Säg hej till maskis


Men tjena Elin!


Epic puppyface :D


Haha :')














Flum!


It was a rainy day :(


Elin kan ju spela gitarr :D




Woop woop Tania!





Have a gr8 fredag :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0