Movies day

Hallå mina vänner! Vad gör ni denna söndag?

Tyvärr kan jag inte fråga vad ni har gjort ute i det fina vädret idag, för jag vet inte vilket väder det har varit ute i dag. Jag har i själva verket bara varit inne. Är hos mamma just nu, för ca 40 minuter sedan kom mommo och hämtade mig här och körde hem mig till pappa där jag skulle pcka mina grejer såsom tandborste, kläder, böcker, läxor.. Ja allt möjligt. Tyvärr kan jag inte ha min vän Micro med mig här för jag har svårigheter att ta ut honom just nu.

Jag har i allafall sett Terminator Salvation i dag, grym film men jag somnade i slutet för jag var så trött. Haha, somnade till delen med mest action >_< Ni kan kalla mig seg, men i dag var faktiskt första gången jag såg den här filmen. Jag som älskar terminator :)

Vi började även se på den nya skräckfilmen Insidious idag, ni vet den där det ser ut som Justin Bieber är på omslaget? Ja den, men vi såg bara ca 10 minuter för kvalitén var så dålig. Upplösningen var det inget fel på med ljudet sög.

I går så såg jag också den nya verisionen av "The phantom", eller "Fantomen" som den heter på svenska. Den var faktiskt riktigt bra, och det märktes att det var en "nyare" tolkning. En stor del utspelades faktiskt i New York city och inte så mycket i Bengalis djungel :) Men den här Fantomen är inte den man får följa i Fantomen-tidningarna, utan dennas son Kit Walker, den 22 fantomen. Han hans mamma Diana Walker dödades när han var liten och han adopterades av ett par som bodde i NY. När han plötsligt kidnappas och får veta sin bakgrund och sitt öde vänds allt uppochner. Såklart så finns det ju en kvinna inblandad. Det som är lite kul är ett den nya Guran är en kvinna, den manliga gamles dotter. :)
Sevärd, definitivt!

Jag såg även den otroligt bra "The amityville horror" som är en remake på den gamla verisonen från 1979. Den handlar om ett hus i amityville där en pojke dödade sin familj mitt i natten med ett gevär för att "huset sa till honom". Sedan får man följa en annan familj ett år senare när dem flyttar in i huset som på utsidan är så trevligt och vackert. Allt medans tiden går så märker dem att det är något fel och några familjemedlemmar börja uppföra sig konstigt. Läskiga saker händer och dem börja misstänka att huset har ett ont förflutet.
Med Ryan Renolds och Melissa George i huvudrollerna var den här filmen sjukt bra och spännande, men den är inget för er fegisar. Verkligen inte.

Vi började även se på "Kill the irishman"och "100 tears" men båda verkade vara väldigt B-iga så vi orkade inte bemöda oss det.


Action ftw!


Justin Bieber? :O :)



Glömde berätta också, fantomen hade en ny häftigare dräkt och inte sin gamla töntiga trikå. Utveckling ftw ;)


G-R-Y-M-T bra film. Det coola är att den är baserad på en verklig historia.


Sög.


Dåligt gjord och extremt dåliga skådisar. Handlingen och storyn var det inget fel på men ge rollerna till a-kändisar och manuset till typ Wes Craven så blir det toppen!

I morgon blir det ju skola och det ska faktiskt bli nice. Extremt tråkigt att vara hemma även om jag älskar att se på film :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0