Riga in my <3

Hellå människor, aliens, hundar, katter, spöken, gastar, monster, fina, fula!

Ca i morse 09.30 var jag hemma, efter att ha varit på båten, och i Riga sedan i fredags. Usch, båten var helt äcklig och jobbig. Äckliga fulla gubbar som busvisslade på en när man gick ensam och så. Men gissa vad, alla fullgubbar var lettländare. Förutom dem så var det trevligt, vara med släkten och äta god mat.

Riga var ingen besvikelse, fint väder och otroligt fin stad. Men det var så mycket olika klassskillnader. Först var det ett jättestort fint nyrenoverat hus, men sedan kommer ett fallfärdigt ruckel. Det var hemskt att se vissa tigga på gatan och andra gå i sina fracker och kostymer.

Guiden berättade att arbetslösheten är 25% i Lettland, och medellönen är 6000 kr INNAN skatt. Det betyder att dem får 2000 kr i fickan. Och med det ska dem betala allt, räkningar, mat, kläder ja allt! Det är ingenting!
Haha, pallar inte berätta mer om resan så bilderna får säga allt! Men nu har jag i allafall gjort klart musikuppgiften med god marginal, så det känns TOPPEN!












Kusse!










Kusinen och Edwin :)




















Ja som ni ser. Mitt bland alla fina och välskötta hus stod det här rucklet. Mitt i gamla staden.


ruckel nr.2


















Franska ambassaden :)












Något landmärke som tydligen var jättekänt. "The black cat"


Så mysigt!!


Pappa och Emmi :)








Det här var ett ställe som heter Svenska porten. Tydligen så var det en kvinna som blev levande inmurad i väggen här för att sona för något brott.






Nån medeltidsresturang :)


Tjena morrs!








Lillebror och pappa :)














Alltså vem äter seriöst en sån här stor och tjock saltgurka på hamburgaren? Den var typ lika stor som själva burgaren...






Kolla va cool lillesyrra jag har! Med händerna i fickorna :P


Ny parfym! Den luktar jättegott :)


Edwin och jag i hytten! Edwin tycker det är askul att man kan se sig själv :')


Jag och Emmi! Hon tycker det är lika kul :)


Är det normalt att en 3 årig lillebror vet hur en iPad fungerar och är grym på Angry Birds? ;)


Underhållning :)

Det här var inte ens hälften av alla bilder jag tog, men det får räcka här i allafall :)
Nu ska jag gå och öva lite på piano och sedan blire middag och i morn skolish!

Hörs



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0