Update

En sak jag har tänkt på: det här med att jorden går under, det tror jag inte på ett dyft men det är ändå intressant att spekulera över. För gubbens "teorier" har sina brister.

1. Han säger att jorden ska gå under den 21 maj, men hur går det i hop om det är olika tidzoner på hela jorden? Jag menar, om klockan är exempel 3 på eftermiddagen den 21 maj någonstans, är det ju 22 maj någon annanstans?

2. Om denna gubbe är en sådan god "kristen" eller "jude", ja jag vet inte vilken religion: är det inte ganska "oreligiöst" att driva människor till vansinne genom att skrämma upp dem om domedagstjafset? Är det inte bättre att låta folk vara lyckligt ovetandes? Han har drivit folk till att ta självmord av rädsla, och det är ju en av kristendomens och judendomens dödssynder; "du skall icke dräpa". Och det är ju högsta grad av mord att driva någon till det?
(ledsen gubbe, tror inte du kommer få komma till din himmel. Sorry.)

3. Mycket lutar åt att han gör detta för publicitet. Jag har kollat runt lite på internet, och denna gubbe Harold Camping har sitt eget lilla radioprogram som det inte gick speciellt bra för: ända tills han gjorde detta domedagsuttalande. Då har lyssnarsiffrorna ökat med tusental. Förresten så uppmanar han folk att lämna sina husdjur åt kristna djurhärbärgen. För varken hundar eller katter får följa med människorna till himmelriket. Så om du betalar 100 000 dollar så får din hund eller katt en bättre chans i nästa värld. Kan det vara så att gubben kanske får hälften av vinsten härbärgerna drar in?

Jag menar: ser den här kufen pålitlig ut?



Förresten har nya Zeeland redan passerat "undergångsdatumet", så it's a bit too late. Men komigen nu USA, rädda världen som ni alltid gör i alla filmer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0