Jag ger filmtips!

Eyy alla mina själsfränder där ute, alla filmfreaks. Jag har suttit och ältat massor av gamla och nya filmer som jag har sett, och jag har kommit fram till att det är dags för mig att ge er filmtips! Så here we goo! Vill ni veta mer om handlingen om filmerna, titta på dessa trailers!

Vanishing on 7th street:





Vanishing on 7 th street, med danska Hayden Christensen i huvudrollen (spelade även Anakin Skywalker i Star Wars). En helt underbart nervpirrande och psykande skräckfilm, som även kan och kommer få den mest orädde att bli mörkrädd. Hela konceptet är bara, heelt i min stil. Du kommer inte kunna slappna av någon gång under hela filmen. Otroligt spännande och blodisande. Sedan att Hayden är otroligt snygg är ju bara ett stort plus. Slutet är ganska annorlunda, men fortfarande fantastiskt!


Scream 4:



Behöver jag ens säga något om denna? Jag-är-förälskad-i-scream. Jag bara älskar konceptet. Att än i dag kunna skapa en sådan här bra slasher-skräckfilm i rätt anda, i samma anda som första Scream-filmen som utgavs för 15 år sedan? Det är otroligt, och jag är såld. Med samma legendariska skådespelare har Wes Craven gjort det igen. Neve Campbell, Courteney Cox, David Arquette: men även tagit in lite nytt blod i form av Emma Roberts och Lucy Hale- perfekt!


Wrong Turn:



Den här filmen är helt perfekt att se tillsammans med ett gäng när man vill ha händelse efter händelse. Lite action så att säga. Filmen blir aldrig långtråkig eller långdragen, står aldrig still helt enkelt. Idén med inavlade och deformerade kannibaler som bor i skogen och fångar och dödar människor rått är helt sjukt, men det är därför jag gillar den. Vilken rå fantasi man måste ha för att komma upp med ett sådant koncept. Ser du den här, och tycker att den är alldeles för sinnessjuk: se inte 2,3,4. Dem är dubbelt så blodiga, actionfyllda och...... underbara!


The hills have eyes:



Tycker man Wrong Turn är sjuk? Den här är TUSEN GÅNGER värre. Den här filmen är verkligen för dig som älskar självtortyr eller helt enkelt morbid-ren-och-skär-skräck. Så jäkla vidrig om jag får säga det själv. Men i min värld är det skillnad på vidrig och läskig, den här är vidrig. ( Jag finner däremot INGEN skräckfilm läskig.) Samma koncept lite som wrong turn, deformerade kannibaler men den här gången i bergen. Måste jag välja mellan W.T och The hills have eyes? Båda, dem är charmiga på sitt egna sätt. En sak är säker, SE INTE DENNA om du är lättskrämd. Det är för ditt eget bästa. Fullt seriöst!


It:



Rädd för clowner? Rädd för mörkret? Stephen King's IT är anledningen till människans djupt rotade obehag eller rädsla för clowner. Jag fullkomligt älskar den här filmen, och den är ett MÅSTE att se, en klassiker. Trailern kan verka lite lam, men tro mig det är inte filmen. Sedan får man ju ändå som tittare ha överseende då filmen faktiskt är från 1990, vilket är 21 år sedan. Clownen Pennywise är en legend och en mardröm, och för dig som inte gillar clowner- du kommer göra det ännu mindre efter denna! Se den, a masterpiece of wooork :D





Det här var några tips f¨rån mig, filmer som jag tyckte om att titta på :) Hoppas ni hittade något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0