Oj oj vad hände där?

Hoppsan, Oups, ojsan. Det kanske är dags nu tänkte jag. Jag har ju inte bloggat på några dagar. Och så kommer jag in och så ser jag att senaste inlägget var skrivet för EN VECKA SEDAN? Oups, vad hände där? Tiden bara flyger förbi, och snart är jag ju 30.. Nej då, men tiden går fort!

Veckan har faktiskt varit väldigt lugn ur läxsynpunkt, men jag har gjort andra saker än att blogga. Det är inte högsta prioritet liksom! I dag har jag bara tagit det lugnt hemma efter en fartfylld vecka. I går, lördag, hjälpte jag pappa med de sista höstbestyren på baksidan. Dvs. att täcka över poolen, bära in möblerna under tak och täcka med plast. Det känns riktigt kul att vintern är här snart faktiskt! Min mammas kusin uppe i härjedalen har redan 5 centimeters snö?!

Just nu är mina föräldrar i Tyskland, men min farmor är här med mig och passar småsyskonen. Ganska skönt faktiskt. I dag har jag bara tagit det lugnt och läst en bok. Jag är helt fast i Eragon igen, och ska läsa om serien för fjärde gången! Ord kan inte beskriva hur fantastiska böckerna är! KÄRLEK.

Min kära kusin Jessica och jag gick ut på en långpromenad med våra hundar Micro och Xacco runt rönningespåret. Det var mysigt att bara gå där i mörkret och prata om allt och inget och lyssna på skogens ljud. Man blir riktigt lugn av det :) Nu på kvällen har jag suttit och gjort min nyhetsrapportering som blir aningen sent inlämnad, men det är för att jag var sjuk under veckan. Det var otroligt svårt att hitta en artikel om en energikälla, och jag spenderade en och en halv timme men att läsa igenom alla dessa tidningar efter en enda artikel, och tro mig jag hittade INGEN.


Men efter timtal gick jag in på aftonbladets hemsida och hittade med mycket möda en artikel om Vattenfall och kolkraftverk :)

I går förresten när Mommo kom hit på eftermiddagen när föräldrarna mina åkte, hade hon med sig lite presenter! Jag fick en underbart doftande roll on deodorant (vaniljdoft), och en jättemysig halsduk som hon stickat! Tack världens bästa Mommo. Det är så skönt att ha släkten så nära :)





Nu ska jag strax packa lite inför i morgon, och sedan återgå till min underbara bok! Men innan dess: här har ni lite slumpmässiga bilder från min vecka som har gått :)

Les pictures:




















(Det stora erkännandet)







Ciao banana!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0