Stressdag

Hej hej människor :)

Vill ni veta en kul sak? Den 22 oktober ska jag börja gå körskolan mot att ta moppe och traktorkörkort! Det var en sådan otrolig lättnad när pappa skickade ett sms och sade att jag kom med i den absolut sista kursen innan terminsavslutningen. Då är det uppehåll under hela hösten och vintern ända in i mars när dem börjar igen! Fatta vilken tur?! Jag har i dag varit och tagit det obligatoriska syntestet innan jag får börja övningsköra, och mitt körkortstillstånd kommer vilken dag som helst i brevlådan :D När vi ändå var hos optikern i dag gjorde vi ett vanligt regelbundet syntest (jag har ju dålig syn), så nu har jag fått ny skärpa på mina linser och vi har även beställt två par glasögon till mig! Usch vad jag inte passar i glasögon egentligen tycket jag, men det behövs ju i bland.

I mitt körkort kommer det stå att jag måste ha glasögon eller linser, annars får jag inte hoppa in och sätta mig och köra.

Direkt efter synundersökningen åkte vi hem, och jag satte mig och gjorde färdigt SO- instuderingsfrågorna. Så dem är klappade och klara. Men sedan kom jag till NO:n. Läxan tills i morgon där vi skulle jämföra nackdelarna och fördelarna med två energikällor blev helt omöjlig för mig att göra. Förra torsdagen när resten av klassen fick läxan var jag i´sjuk och hemma från skolan, så min NO lärare rådde mig i dag att gå in på skolans hemsida och sedan på veckobrev för att hitta en länk till ett dokument där allt jag behöver veta stod. Gissa vad? DEN DÄR LÄNKEN FUNKADE INTE. Där stod ALL information jag behövde och det funkade inte. "Produktnyckel behövs" stod det, och även "länken existerar inte". Jag har suttit här framför datorn, och försökt och försökt, men jag kan inte klicka upp dokumentet. Vad finns det att göra? Och om det är en sak jag hatar så är det att komma till skolan och säga: ledsen, men jag har inte gjort läxan. USCHHHHH.

Så jag ska be Gustav att få lämna in en skriftlig uppgift tills på fredag i stället. Så jag kan skriva ut alla anteckningar i skolan i morgon istället. Jag hoppas att det går bra.

Men bort med det tråkiga!

Jag vill verkligen verkligen verkligen tipsa er om Codys nya musikvideo till "Not just you". Jag tycker den är så grymt bra, och rörande. Han förtjänar verkligen cred för den här!



Och lika snygg som alltid, lilla Cody! :) Men ni måste ju erkänna, han ser verkligen INTE ut att vara en 97:a. Och han verkar så otroligt mer mogen än alla 96:or killar. #simpsonizer haha :D

Sen så kommer ju JB's "Mistletoe" album + video ut nu i Oktober, så jag har bara bra saker att längta till!



Soo WEEHOOOOO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0