American Horror Story

Jag har precis sett klart serien American Horror Story, och fy f** vad grym den var! Jag kan inte vänta till säsong 2! Den har allt jag vill ha i en tv-serie: skräck, mystik, sinnersrubbade karaktärer, spöken och en dösnygg kille. Haha. Den är sååå grym, se den!

Handling, i korta drag:

"Familjen Harmon flyttar till Los Angeles, "the city of angels", för att reparera sprickorna som uppstod när Vivien Harmon kom på sin man, Dr. Ben Harmon, i säng med en av sina elever. Dem flyttar till L.A i hopp om en ljusare framtid. Det dem inte vet är att det nya huset är hemsökt av generationer av spöken, som alla dött i huset. Huset verkar ha en fallenhet för att driva alla sina invånare till vansinne och döden, och alla som dör i huset blir ett spöke, dömt att för evigt vistas inom dess väggar. Violet, den 16 åriga dottern i familjen, blir förälskad i Tate, som mystiskt nog alltid befinner sig i huset. Allt eftersom tiden går upptäcker familjen att det är något fel i huset. Eller är det själva huset? Mystiska saker händer, och Violet och Vivien inser snart att det är något som inte stämmer."

Börjar man kolla på den här serien, kommer man att fastna. Den är så gripande och välgjord att jag får rysningar. Jag tycker det är riktigt kul att spökena i huset kan välja att visa sig när dem vill, och då är dem lika verkliga som vilken levande människa som helst. Av kött och blod, med alla förmågor som vem som helst har. Men fortfarande odödliga och dömda att stanna i huset. Många vet inte ens att dem är spöken. Det är även roligt att i början av varje avsnitt, får man följa en liten bit ur historien av spökens tid när dem levde i huset, och hur dem dog.
Huset. Jag tycker det ser ganska mysigt ut faktiskt!

Och sen så måste jag ju bara få visa mitt kära lilla spöke Tate Langdon, som spelas av Evan Peters. Han är så otroligt söt, och hans personlighet i serien... Jag dör. Under sitt liv blev han galen, tände eld på sin låtsaspappa och gick massaker i skolan och sköt ihjäl 8 elever. Efter döden mördade han det nyinflyttade bögparet i huset, som då också blev spöken, och våldtog även Vivien, Violets mamma.
Men trots detta kan jag inte låta bli att älska honom... Han är så känslig, ångerfull och kärleksfull. Gaah. Är han inte med i säsong två vet jag inte vad jag gör.
Erkänn det, han är så underbart söt!
Det är fejksnor, är det en skräckserie så är det liksom.... men kolla underbaringen?!
Jag dör.
Over & out.



Kommentarer
Postat av: Nea

Det är ju killen från Phil from the Future som gick på Disney Channel för massa år sedan, när de fortfarande sände bra grejor där! Måste se den där serien nu! Skönt att det bara har gått en säsong än så länge, då kan jag börja kolla på den innan jag börjar på Torchwood :D

2012-01-15 @ 00:29:39
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback design av: erican.webblogg.se
RSS 2.0